Logo witryny podlaskie.eu
Banerek Poznaj Podlaskie
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Banerek Poznaj Podlaskie

Koncerty na Głos i Obraz w Muzeum Podlaskim

18 listopada 2022

Siedziba Muzeum Podlaskiego. Zabytkowy budynek ratusza miejskiego.

Koncerty na Głos i Obraz w Muzeum Podlaskim

Kolejny cykl muzycznych spotkań rozpocznie się w najbliższą środę, 23 listopada o godz. 18. w białostockim Ratuszu - głównej siedzibie Muzeum Podlaskiego. Organizatorami wydarzenia są Muzeum Podlaskie w Białymstoku i Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

– Zapraszamy na koncerty muzyki poważnej w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich, gdzie gałęzie sztuki harmonijnie się przenikają, a przy akompaniamencie fortepianu głos współgra z obrazem – zachęca Joanna Nierodzik z Muzeum Podlaskiego.

Kierownictwo artystyczne i prowadzenie koncertu: prof. dr hab. Cezary Szyfman Kierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku

 

Wykonawcy:

Agnieszka Aramowicz – sopran 
Karolina Kolińska – sopran
Andrzej Michałowski – tenor
Natalia Słowikowska – sopran
Michał Tokajuk – tenor
Grzegorz Ciulkin –  bas
Urszula Iżbicka – fortepian
Małgorzata Marczyk – fortepian

Program:

  1. Alessandro Scarlatti (1660–1725) – „Gia il sole dal Gange” Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  2. Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736) – „Se tu m’ami” Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  3. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – aria Colasa „Diggi, daggi” z singspielu „Bastien und Bastienne”, W KV 50/46b Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian
  4. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – „Se all’impero, amici Dei” z II aktu opery „Łaskawość Tytusa”, KV 621 Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  5. Antonio Caldara (1670–1736) – aria „Alma del core” atalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian

 

  1. George Friedric Haendel (1685–1759) – aria „How beautiful are the feet” z drugiej części oratorium „Mesjasz” Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian
  2. Fryderyk Chopin (1810–1849) – „Piosnka litewska” Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  3. Stanisław Moniuszko (1819–1872) – „Pieśń wojenna” Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  4. Mieczysław Karłowicz (1876–1909) – „Pamiętam ciche jasne złote dnie” Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  5. Ignacy Jan Paderewski (1860–1941) – „Gdy ostatnia Róża zwiędła” Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  6. Henryk Czyż (1923–2003) – „Ostatni raz” Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian
  7. Tadeusz Joteyko (1872–1932) – „Frottola italiana”, śpiew królowej Bony z opery „Zygmunt August” Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  8. Gaetano Donizetti (1797–1848) – aria Nemorina „Una furtiva lagrima” z II aktu opery „Napój miłosny” Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  9. Antonin Dvorak (1841–1904) – aria Rusałki „Mesicku na nebi hlubokem” z I aktu opery „Rusałka”, op. 114 Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  10. Charles Gounod (1818–1893) – recytatyw i aria „Quel trouble inconnu me penêtre; Salut! Demeure chaste et pure” z III aktu opery „Faust” Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

 

Koszt wejściówki - 5 zł. 

źródło: Muzeum Podlaskie w Białymstoku
oprac.: Aneta Kursa
fot.: Kamil Timoszuk

 

Opublikował: Natalia Adamowicz

18 listopada 2022

Powrót na początek strony